Новини

Заява Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини до Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми

30/07/2021

30 липня проголошено Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй Всесвітнім днем протидії торгівлі людьми. У цей день необхідно підвищувати рівень поінформованості громадян про таку форму сучасного рабства як торгівля людьми, привертати увагу громадськості до важкого становища осіб, які стали жертвами цього злочину. 

Від торгівлі людьми можуть постраждати усі без винятку: чоловіки, жінки, діти, не залежно від матеріального становища, освіти та місця проживання.

На сьогодні Україна стикається із новими викликами, які спричинені спадом економіки, збройним конфліктом на Сході України та карантинними обмеженнями, зумовленими поширенням пандемії COVID-19.

Сукупність цих факторів може виступати одним із чинників, що спричиняє порушення прав людини, у тому числі й залучення їх до торгівлі людьми.

Потрапляння людини в таку ситуацію викликає порушення основоположних прав кожного громадянина, проголошених Конституцією України, таких як право на життя, повагу до гідності, на свободу та особисту недоторканність, свободупересування та інші.

Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини здійснюється постійниймоніторинг додержання прав осіб, які постраждали від торгівлі людьми, зокремашляхом проведення моніторингових візитівта безвиїзних перевірок. Так, від початку 2021 року вже здійснено:

безвиїзний Всеукраїнський моніторинг місцевих державних адміністрацій;

безвиїзний моніторинг Національної поліції України щодо їх діяльності у сфері протидії торгівлі людьми;

безвиїзний моніторинг Міністерства соціальної політики України – яке визначено Національним координатором у цій сфері. 

Також здійснено виїзд до Київської міської, Житомирської та Чернігівської обласнихдержавних адміністрацій, під час яких здійснено моніторинг їх діяльності щодо запобігання, протидії та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми.

За результатами кожного з цих моніторингів відповідні органи отримали зауваження та рекомендаціїщодо їх усунення, найпоширенішими з яких були:

підвищити рівень виявлення та ідентифікації осіб, які постраждали від торгівлі людьми;

забезпечити взаємодію міжсуб’єктами, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми;

недопущення порушення термінів взаємного інформування про постраждалих від торгівлі людьми;

охоплення всіх, хто звертався з цього питання необхідною допомогою.

За інформацією отриманою від Міністерства соціальної політики Українина мій запит з’ясовано, щопротягом 2020 року такий статус встановлено 132особам. 

За 6 місяців 2021 року 28 особам встановлено статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми. Всі постраждалі особи 
є громадянами України, з них 22 чоловіків та 6 жінок. Від внутрішньої торгівлі людьми постраждало 26 особи, 2 – від транскордонної. Країнами призначення були Російська Федерація та Словенія.

За повідомленням від Національної поліціїУкраїни за 3 місяці 2021 року надійшло 81 повідомлення про кримінальні правопорушення та інші події, пов’язані з торгівлею людьми та зареєстровано 77 кримінальних правопорушень щодо торгівлі людьми. 

За результатами моніторингу, Унаголошено Міністерству соціальної політики України та Національній поліції України на необхідності своєчасного обміну даними, реагування на кожний випадок торгівлі людьми та організації і надання постраждалим необхідної допомоги, що власне і передбачено українським законодавством (Порядком взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьмизатверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2012 р. № 783).

Варто згадати, що Україні діяло транснаціональне злочинне угруповання, яке шляхом обману, примусу та погроз вербувало громадян України для роботи в Росії кур’єрами, а насправді наших співвітчизників по приїзду змушували займатись незаконним розповсюдженням наркотичних речовин.

Лише у 2018 році незаконний обіг наркотичних речовин 
у Російській Федерації було засуджено 692 громадянина України.
В Україні відкрито кримінальні провадження щодо понад 300 громадян України, які стали жертвами діяльності транснаціональних злочинних угруповань, 78 з них переведено в Україну для подальшого відбуття покарання.

Коли нашим співгромадянам стає відомо, що вони здійснюють перевезення та розповсюдження саме наркотичних речовин, вони, як правило, намагаються припинити таку діяльність, проте зловмисники, які власне і залучили їх шляхом обману, до протиправної діяльності, передають інформацію про них правоохоронним органам.

Після чого українців заарештовують та засуджують. Багато наших громадян, які перебувають в місцях несвободи за кордоном не мають належного зв’язку із зовнішнім світом, можливості зв’язатися з консулом, подати заяву про злочин щодо них і визнання їх жертвами торгівлі людьми.

Судові органи Російської Федерації ігнорують надані громадянами України документи, що підтверджують їх статус жертви торгівлі людьми.

Однак, варто наголосити, що статус жертви торгівлі людьми має значення при помилуванні, умовно-достроковому звільненні та зменшення міри покарання, в країнах, які долучились до Конвенції Ради Європи про протидію торгівлі людьми. Конвенція ратифікована Білоруссю і всіма членами Ради Європи, крім Росії, яка договір не тільки не ратифікувала, але і не підписала.

Зважаючи на виклики, з якими стикається Україна у цій сфері, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини одним із стратегічних напрямків діяльності 
у 2021році визначено налагодження співпраці у сфері запобігання торгівлі людьми зомбудсменами (з урахуванням моделі інституту омбудсмана україні) Туреччини, ОАЕ, Ізраїлю, Греції, Італії, Польщі, Чехії, Іспанії, Молдови, Грузії, Білорусі.

Основною метою Людмили Денісової є консолідація зусиль України спільно зміжнародними партнерами та створенняміжнародної Спільну робочу групу між інституціями Омбудсманів.

Запропоновано розробити та впровадитимеханізм міжнародно-правового захисту осіб, які постраждали від торгівлі людьми, проте на території країни, де вони були виявлені, їх кваліфіковано як правопорушників. Дуже важливо, сконцентрувати увагу на моніторингу додержання права на інформацію про потенційні ризики та наслідки потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, наявну допомогу для постраждалих, умови її отримання та контакти установ і закладів, де таку допомогу можна отримати.

На сьогодні таку ініціативу вже підтримано омбудсманами Греції, Грузії, Молдови та Туреччинипро що вони запевнили у своїх листах. 

Важливо, щоб заходи по боротьбі з торгівлею людьми мають бути системними та не повинні негативно впливати на права, свободи та гідність осіб, зокрема права тих, хто став жертвою такого злочину як торгівлялюдьми.

Лише злагоджена співпраця здатна захистити громадян від втягнення їх у сучасне рабство.

Профілактика гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь

29/07/2021

Гострі кишкові інфекції (сальмонельози, дизентерія, вірусний гепатит А та ін.) займають особливе місце серед інфекційних хвороб, а за своєю розповсюдженістю поступаються місцем лише респіраторним захворюванням. Рівень захворюваності на ГКІ дітей у 2,5-3 рази вищий, ніж у дорослих, при цьому половина зареєстрованих випадків захворювань припадає на дітей віком до 5-ти років. 

         Джерелом інфекції при ГКІ є хворі люди, бактеріо- та вірусоносії. Механізм передачі інфекції здійснюється трьома шляхами: харчовим – під час споживання забруднених продуктів, що містять збудник або його токсини; водним – у разі вживання некип’яченої води з неорганізованих джерел водопостачання; контактно-побутовим – через забруднені руки або предмети побуту.

           Основною причиною виникнення гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь є елементарне недотримання правил особистої гігієни, технології приготування страв, умов та термінів зберігання сировини та готових страв, вживання неякісних харчових продуктів, які містять в собі збудник захворювання, тощо.

 

Отже, для профілактики гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь необхідно:

  • 1. Дотримуватися правил особистої гігієни : ретельно мити руки з милом перед вживанням їжі, після повернення з вулиці, знаходження в громадському транспорті, після кожного відвідування вбиральні тощо.
  • 2. Мити та тримати у чистоті всі поверхні та кухонні прилади, що використовуються для приготування їжі.
  • 3. Запобігати проникненню комах та тварин до приміщень, де відбувається приготування їжі та зберігаються продукти харчування.
  • 4. Регулярно мити та обдавати окропом дитячий посуд та іграшки.
  • 5. Окремо готувати і зберігати сирі та готові до вживання харчові продукти (сире м’ясо, птицю, рибу, овочі, фрукти тощо).
  • 6. Для обробки сирих продуктів  використовувати окремі кухонні прилади (ножі, обробні дошки тощо).
  • 7. Добре прожарювати або проварювати продукти, особливо м’ясо, птицю, яйця, рибу, молоко.
  • 8. Дотримуватись відповідного температурного режиму при зберіганні харчових продуктів (не залишати приготовані харчові продукти при кімнатній температурі більш ніж на 2 години).
  • 9. Використовувати безпечну воду, не пити воду з неперевірених джерел. 10. Мити та обдавати окропом фрукти і овочі у разі споживання їх у сирому вигляді.
  • 11. Не вживати продукти з вичерпаним терміном придатності, використовувати для приготування їжі тільки свіжі харчові продукти.
  • 12. Не купувати продукти харчування у випадкових осіб або в місцях несанкціонованої торгівлі.
    При появі симптомів захворювання (підвищення температури тіла, головний біль, інтоксикація, блювання, рідкі випорожнення) своєчасно звертайтеся за медичною допомогою. Самолікування може призвести до значних ускладнень.

Ваше здоров’я і здоров’я ваших дітей – у ваших руках.

Інформує Бродівська ДПІ ГУ ДПС

29/07/2021

Електронний кабінет ДПС дає змогу отримати витяг про стан розрахунків з бюджетом

Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що згідно з п. 421.2 ст. 421 Податкового кодексу Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, зокрема, проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Е-кабінету. Робота у приватній частині Е-кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Е-кабінету дозволяє платнику створити та надіслати до відповідного органу ДПС запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС (далі – Запит) за формою «F/J1300204». 

Верхня панель навігації у вікні «Заяви, запити для отримання інформації» дозволяє встановити відповідний період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити». Зі списку документів обирається Запит (F/J1300204) натисканням лівої клавіші миші. В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), та натискається кнопка «Створити». 

Поля форми Запиту заповнюються системою автоматично, а саме: 

найменування; прізвище ім’я, по батькові платника податків;

податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;

дата відправлення Запиту до органів ДПС.

Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок». 

Зберегти створений Запит можна натиснувши кнопку «Зберегти». Збережений документ можна підписати та відправити до органу ДПС, натиснувши кнопки «Підписати» та «Відправити».

Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Е- кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204». Витяг формується за період вибраний платником податків при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано Витяг можна за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. 

            ДПС працює над імплементацією закону про добровільне декларування доходів

 

ДПС працює над імплементацією Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».

Нормами закону, який вже набрав чинності, передбачена можливість цивілізованої легалізації активів, що були приховані від оподаткування.

Так, громадяни, які мають розміщені на території України та/або за її межами активи, що належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори, мають право подати одноразову добровільну декларацію.

Одноразове добровільне декларування відбуватиметься з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року. Саме протягом цього періоду громадяни зможуть подати добровільну декларацію до Державної податкової служби України.

Задекларувавши активи, декларант повинен буде сплатити збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування, розмір якого значно менше ніж встановлений законодавством податок на доходи фізичних осіб. Загальна ставка одноразового збору – 5%, для закордонних активів – 9%, для  активів у вигляді облігацій внутрішньої державної позики – 2,5%.

Наразі фахівці ДПС активно задіяні у розробці проєкту наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми одноразової (спеціальної) добровільної декларації та Порядку її подання». Також опрацьовується питання щодо внесення змін до програмного забезпечення для можливості прийняття та опрацювання одноразових (спеціальних) добровільних декларацій в електронному вигляді з 01 вересня 2021 року.

 

Фізична особа здає в оренду особисте майно. Чи потрібно реєструватись підприємцем?

Бродівська ДПІ   повідомляє, що відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності. 

Здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися громадянами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.

 Буський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Львівській області

Інформує Укрпошта

21/07/2021

Зразок  ЗАЯВИ про виплату пенсії, грошової допомоги за місцем проживання через уповноважену організацію:

https://drive.google.com/file/d/1hBu4TSd09EqPLSTtAs0PVFgdqV8pl283/view?usp=sharing

Алгоритм звернення:

https://drive.google.com/file/d/1187RN8AdJKBJ05OvOWUXwqKATeytHjhN/view?usp=sharing

Повідомляє Служба Безпеки України

20/07/2021

Привласнив земельних ділянок на майже 3 млн грн: за матеріалами СБУ повідомлено про підозру недобросовісному чиновнику.

 
Служба безпеки України блокувала протиправне заволодіння земельними ділянками на території Львівської області. Колишній голова однієї з сільрад Червоноградського району наприкінці своєї каденції організував протиправне відчуження земельних ділянок вартістю 2,7 млн грн.
 
Оперативники встановили, що користуючись своїм службовим становищем  посадовець фальсифікував рішення сільської ради. Чиновник підробляв  затвердження проектів землеустрою та передачі земельних ділянок у власність. 
 
У межах розпочатого кримінального провадження зловмиснику повідомлено про підозру у вчиненні злочинів передбачених ч. 2 ст. 364(зловживання владою або службовим становищем), ч. 1 ст. 366(службове підроблення) Кримінального кодексу України.
 
За матеріалами спецслужби судом накладено арешти на понад 6 га незаконно відчужених земельних наділів.
 
Тривають слідчо-оперативні дії для встановлення і притягнення до відповідальності всіх осіб, причетних до оборудки. 
 
Викриття протиправної діяльності відбувалося оперативниками Червоноградського РВ УСБ України у Львівській області спільно зі слідчими Червоноградського РВП ГУ НП у Львівській області під процесуальним керівництвом Червоноградської окружної прокуратури.
 
 
 

Інформує Бродівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області

13/07/2021

В Бродівській ДПІ надано понад дві тисячі адміністративних послуг

З початку року фахівцями Центру обслуговування платників Бродівської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області надано платникам 2061 адміністративну послугу, з них 152 в електронній формі. Про це повідомила начальник інспекції Ганна Богуцька.

Зокрема, видано 1466 карток платника податків про реєстраційний номер облікової картки з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та 435 карток з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів і утриманих податків. Також зареєстровано 113 книг обліку розрахункових операцій та 32 реєстратори розрахункових операцій.

Нагадуємо, що для зручності платників на офіційному вебпорталі ДПС України функціонують безкоштовні електронні сервіси, зокрема, «Електронний кабінет платника» (cabinet.tax.gov.ua). Зазначений сервіс надає змогу отримати інформацію з реєстрів страхувальників, платників єдиного податку, платників ПДВ та інших реєстрів, завантажити бланки податкової звітності, тощо. Крім того, платникам надано можливість отримати доступ до приватної частини електронного кабінету, де у режимі реального часу можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.

ДПС інформує платників про наявні у них ризики несплати податків

Податкова служба здійснює інформування юридичних осіб через Електронний кабінет про наявність у них ризиків несплати податків. Інформація про такі ризики використовується при формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок.

Наказом Мінфіну України від 02.06.2015 № 524, зі змінами, затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, перелік ризиків та їх поділ за ступенями значущості (високий, середній, незначний).

Розрахунок ризиків несплати податків для відбору платників до плану-графіка здійснюється засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС щоквартально за даними податкової звітності платників податків та з використанням іншої інформації баз даних ДПС. Результат розрахунку враховується при формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на відповідний рік.

05.07.2021 було відображено в «Електронному кабінеті» платників податків інформацію про наявні критерії ризику високого ступеню за результатами їх діяльності за 2020 рік та щодо правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування – за 2019 рік.

Таким чином платники податків мають можливість самостійно оцінювати ймовірність проведення у них документальних планових перевірок.

Звертаємо увагу, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік було сформовано з врахуванням показників за результатами діяльності  СГД за 2019 рік та 9 місяців 2020 року та оприлюднено на вебсайті ДПС 24.12.2020 року.

 

На вебпорталі ДПС створено нову рубрику «Інформаційні повідомлення про відкриті дані»

Державна податкова служба України приділяє значну увагу сфері відкритих даних, тому для зручності користувачів податковою службою створено на вебпорталі рубрику «Інформаційні повідомлення про відкриті дані» у розділі «Для громадськості» - «Публічна інформація», https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-inform/informatsiyni-povidomlennya/.

У зазначеній рубриці розміщуватимуться всі інформаційні повідомлення з питань відкритих даних, що дозволить користувачам вебпорталу ДПС здійснювати пошук інформаційних повідомлень з вказаної тематики з відображенням історичних даних, зокрема, повідомлень, які були оприлюднені декілька місяців потому або у минулих роках.

Платниками Львівщини сплачено майже 8,2 млрд грн податкових платежів до державного бюджету

З початку року Головним управлінням ДПС у Львівській області до загального фонду Державного бюджету України зібрано майже 8,2 млрд  податків та зборів. Це майже на 35 відсотків або на 2, 1 млрд гривень перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Надходження зросли по більшості бюджетоформуючих податків, окрім акцизного податку з вироблених в Україні товарів. По податку на додану вартість надійшло 3,2 млрд грн, що на 704 млн грн, або на 28 відс більше,  по податку на прибуток – 1,8 млрд грн, що на 333 млн грн або на 23 відс більше проти аналогічного періоду минулого року.

По ПДФО надійшло понад 1,9 млрд грн, а військового збору  590 млн грн, що відповідно на 29 та 25 відс більше минулорічних показників.

До Держбюджету поступило понад 1 млрд грн рентних платежів, що на 105 відс більше та єдиного соціального внеску 7,9 млрд грн, що на 123,7 відс більше  ніж за цей період минулого року.

 

Ви запитували – ми відповідаємо

В Бродівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань оподаткування суб’єктів господарювання, фунціонування електронних сервісів та реєстрації касових апаратів. З платниками спілкувалась начальник Бродівської ДПІ Ганна Богуцька.

 

Чи має право податкова служба надати інформацію про отримані доходи іншій фізичній особі? 

Персональні дані фізичних осіб – платників податків із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) є інформацією з обмеженим доступом.

Без згоди фізичної особи – платника податків її персональні дані можуть передаватися у таких випадках, зокрема:

1) за рішенням суду;

2) коли передача персональних даних прямо передбачена законом України і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини, зокрема: органам державної виконавчої служби на їх письмову вимогу з питань виконання рішень судів та рішень, що підлягають примусовому виконанню відповідно до Закону України «Про виконавче провадження», щодо персональних даних фізичної особи з ДРФО.

3) отримання запиту від інших органів державної влади і місцевого самоврядування, що діють у межах повноважень, наданих законодавством України відповідно до нормативно-правових актів щодо взаємодії обміну або отримання інформації з ДРФО.

На сьогодні відповідно до Порядку надання інформації Державною податковою службою України на запити органів державної виконавчої служби та приватних виконавців, затвердженого спільним наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 21.07.2020 №2483/5/436, ДПС надає на запити органів державної виконавчої служби інформацію з ДРФО, зокрема, про джерела отримання доходів боржників – фізичних осіб.

Скільки форм звітності в електронному вигляді можна надсилати протягом дня та повторно відправляти у разі виправлення показників?

Згідно з Порядком № 557 немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями. Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації у разі виправлення помилок до закінчення їх граничного строку подання, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Чи включаються до складу витрат підприємця – «загальносистемна», витрати на страхування, які пов’язані з веденням господарської діяльності?

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування визначений ст. 177 Податкового кодексу. Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю підприємця.

Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, який не містить витрат на страхування, що пов’язані з веденням господарської діяльності.

Тобто, вартість оплачених послуг страхування, які пов’язані з веденням господарської діяльності, не включаються до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування.

Як зареєструвати  програмний РРО?

Реєстрація програмного реєстратора розрахункових операцій здійснюється на підставі заяви,  яку можна  подати у електронній формі через Електронний кабінет. Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, встановленим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557. 

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку платник повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу.

 

Буський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Львівській області

Постанова Бродівської міської територіальної виборчої комісії

13/07/2021

Постанова про дострокове припинення повноважень депутата Бродівської міської ради VIII скликання та визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата від Львівської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ".

Prometheus запускає найкращі світові онлайн-курси українською мовою

07/07/2021

Prometheus – найбільша платформа онлайн-освіти в Україні, на якій навчається вже 1 500 000 слухачів. В партнерстві з провідними лекторами, компаніями та міжнародними організаціями, там створено онлайн-курси з найзатребуваніших тем.

Prometheus за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні U.S. Embassy Kyiv Ukraine запускає проєкт перекладу найкращих світових онлайн-курсів українською мовою!

⠀Усі охочі мають змогу безкоштовно навчатися програмуванню на онлайн-курсі Гарварду, підприємництву у викладачів Массачусетського технологічного інституту, кар’єрному зростанню на курсі Інституту лідерства, інновацій та викладання Пола Р. Макферсона університету імені Макмастера та створенню стартапів на програмі бізнес-акселератору Y Combinator. І все це в українському перекладі!

На слухачів очікують професійно озвучені українською відеолекції, перекладені завдання, відповіді на запитання, а також можливість отримати сертифікат про успішне завершення курсу.

⠀Реєстрацію на перші чотири курси проєкту вже відкрито на Prometheus!

- Курс «Веб програмування з Python та JavaScript CS50».

Продовження легендарного курсу «CS50: Основи програмування» Гарвардського університету, який вважається одним з найкращих курсів вивчення програмування у світі. Разом з викладачами курсу ви перейдете на новий рівень та навчитесь створювати інтерактивні вебзастосунки.

Зареєструватися: https://cutt.ly/LmpZ3Gk

- Курс «Школа стартапів» від знаменитого бізнес-акселератора “Y Combinator”.

Вартість компаній-випускників “Y Combinator”, серед яких “Airbnb”, “Dropbox” та “Stripe”, становить близько 300 мільярдів доларів, а одним з гостьових лекторів курсу є Марк Цукерберг. На курсі ви навчитеся створювати успішні стартапи з нуля — від пошуку ідеї та фінансування до реалізації та налагодження сталих бізнес-процесів.

Зареєструватися: https://cutt.ly/EmpCPxn

- Курс «Думай інакше:

Зламай перешкоди на шляху до навчання та відкрий свій прихований потенціал» професорки Інституту лідерства, інновацій та викладання Пола Р. Макферсона університету імені Макмастера Барбари Оклі та професора Інституту біологічних досліджень Салка Терренса Седжновскі. Барбара Оклі співтворець найпопулярнішого онлайн-курсу у світі «Навчаймось вчитись», авторка книги «Mindshift: Break Through Obstacles to Learning and Discover Your Hidden Potential». На курсі ви розберетеся, як будувати успішну кар'єру, зрозумієте, як отримувати максимум від онлайн-навчання, де шукати наставників та як правильно з ними працювати.

Зареєструватися: https://cutt.ly/GmpVNNm

-Курс «Підприємництво

101: хто ваш клієнт?» викладачів Массачусетського технологічного інституту Erdin Beshimov та Bill Aulet. Опануйте головну навичку для підприємців-початківців — правильно визначати свого клієнта. Під час навчання ви дізнаєтеся, як провести інтерв'ю з потенційними клієнтами, зрозумієте різницю між аналізом ринку зверху вниз і знизу вгору, а також навчитесь правильно обирати ринок для вашого товару чи послуги.

Зареєструватися: https://cutt.ly/dmpBle5

Інформує Бродівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області

07/07/2021

Податкова служба та Держпраці Львівщини об’єднують зусилля для викорінення незадекларованої найманої праці

Нещодавно відбулась робоча зустріч начальника ГУ ДПС у Львівській області Ігоря Комендата з начальником ГУ Держпраці у Львівській області Ольгою Вільховою.

Під час зустрічі обговорювалися питання протидії використанню незадекларованої найманої праці, посилення інформаційної кампанії про переваги офіційного працевлаштування та ризики використання незадекларованої праці,  проведення фактичних перевірок органів ДПС та інспекційних перевірок Держпраці серед роботодавців, які мають найвищий ризик виплати заробітної плати без сплати податків та зборів.

                      Зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів

Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що з 01 липня п.р. набрав чинності наказ Мінфіну України  від 08.06.2021 №329, яким внесено зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів. Зокрема:

- до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створюються реєстратором розрахункових операцій (РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО до дня набрання чинності Наказом № 329;

- до 1 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до  ст. 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до цього наказу.

Змінами у новій редакції викладено розділ 2 Положення «Фіскальний касовий чек на товари (послуги)» та розділ 3 «Фіскальний касовий чек видачі коштів».

Також Положення доповнено новим розділом 8 «Фіскальний касовий чек за операцією з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі».

У додатках до Положення:

- викладено у новій редакції додаток 1 «Фіскальний касовий чек на товари (послуги)» (форма № ФКЧ-1) та додаток 2 «Фіскальний касовий чек видачі коштів» (форма № ФКЧ-2);

- у додатках 3 – 6 у відмітках після слів «розрахункових документів» доповнено словами «/електронних розрахункових документів»;

- додано новий додаток 7 «Фіскальний касовий чек за операцією з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі» (форма № ФКЧ-5).

Щодо сплати майнових податків                                      

Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що громадяни можуть бути платниками майнових податків: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плати за землю та транспортного податку. Дані податки сплачуються фізичними особами за місцем розташування об’єктів оподаткування, а транспортний податок - за місцем реєстрації об’єкта оподаткування. Щодо нарахування відповідних податків, то органи податкової служби самостійно нараховують та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначенням сум податку та реквізитами для сплати. Звертаємо увагу, що вказану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення. Разом з тим, Податковий кодекс містить норму, яка надає право платникам звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу для проведення звірки даних, які стали підставою для визначення розміру податкових зобов'язань. Якщо виявлено розбіжності, платник може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації із оригіналами відповідних документів, зокрема документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. За умови підтвердження  розбіжностей, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і вручає нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим.

 

Оренда майна: ДПС про оподаткування доходів фізосіб

Якщо платник вирішив здавати майно в оренду, то оподаткування доходу від такої операції залежатиме від того, в якому юридичному статусі він знаходиться: як зареєстрований суб’єкт підприємницької діяльності чи як звичайна фізична особа.

1.Фізична особа здаєте в оренду нерухоме майно іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання.

Дохід від надання нерухомості в оренду, житловий найм оподатковуватиметься податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %. Також зазначений дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5 %.

При цьому сам об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу встановлюється органами місцевого самоврядування. Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.

Особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є платник податку – орендодавець. Тобто, платнику необхідно буде сплатити встановлені податки та прозвітувати про це в податкову (подати Декларацію про майновий стан і доходи).

2. Фізична особа здаєте в оренду нерухоме майно суб’єкту підприємницької діяльності.

Такий дохід буде оподатковуватись аналогічно доходу, визначеному у першому прикладі, але податковим агентом (тим, хто відповідає за нарахування та сплату податку під час нарахування доходу) буде орендар – суб’єкт підприємницької діяльності, який і перерахує визначені податки до бюджету.

 

Щодо сплати єдиного податку платники 1 групи

Бродівська ДПІ нагадує, що ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п. 293.1 ст. 293 ПКУ).

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої групи є календарний рік.

Впродовж 60 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року платники єдиного податку першої групи подають до органу державної податкової служби податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 ПКУ.

Фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку першої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.

Також платники єдиного податку першої групи звільняються від сплати податку на час відпустки, один раз на рік, протягом одного календарного місяця, та у випадку хвороби,  якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

                                                                   Перевіряємо чек РРО

Бродівська ДПІ інформує, що кожен громадянин має право та можливість перевірити отриманий чек РРО на предмет його правомірності.  Інформація про фіскальний чек знаходиться на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку».

Пошук фіскального чека, створеного ПРРО, відбувається аналогічно як і чека створеного класичним реєстратором розрахункових операцій. Для цього необхідно вказати в параметрах пошуку дані:

     - номер фіскального чека;

     - фіскальний номер РРО/ПРРО;

     - дату та час проведення операції, яка відображена в чеку.

Підписуйтесь на канали інформування ДПС:   

https://www.facebook.com/tax.lviv

https://www.facebook.com/TaxUkraine

https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйтесь з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»:

https://t.me/infoTAXbot

                                                         До уваги платників!

09 липня 2021 року з 09.00 до 10.00  в Бродівській ДПІ відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань надання адмінпослуг, застосування електронних сервісів та РРО. На запитання платників відповідатиме начальник інспекції Богуцька Г.І. за телефоном: (266) 4-20-77.

 

                                                                                                                             Буський сектор організації роботи

                                                                                                                 організаційно-розпорядчого управління

                                                                                                                        ГУ ДПС у Львівській області

 

 

Please publish modules in offcanvas position.